Ako zastaviť emocionálne jedenie?

Pristihli ste sa pri tom, že hneď utekáte do komory, keď sa cítite zle alebo inak rozrušení? Nájdenie útechy v jedle je bežné a je to súčasť praxe nazývanej emočným stravovaním.

depresivní človek


Ľudia, ktorí emočne konzumujú potravu niekoľkokrát týždenne alebo viac, tak potláčajú a upokojujú svoje negatívne pocity. Môžu dokonca mať pocit viny alebo hanby po tom, ako sa najedia týmto spôsobom, čo vedie k nadmerného jedeniu a s tým súvisiacim problémom – prírastkom hmotnosti.

Čo spôsobuje zajedanie problémov?


Čokoľvek, od pracovného stresu až po finančné starosti, zdravotné problémy a vzťahy – to všetko môže byť príčinou vášho emočného stravovania.

Je to problém, ktorý postihuje obe pohlavia rovnako. Podľa rôznych štúdií je však emocionálne stravovanie bežnejšie u žien ako u mužov.

Prečo jedlo?

    ustúpiť od sociálnej podpory v čase emocionálnej potreby

    nezaoberanie sa činnosťami, ktoré by inak mohli zmierniť stres, smútok atď.

    nerozumieť rozdielu medzi fyzickým a emocionálnym hladom

    pomocou negatívnych vlastných rozhovorov, ktoré súvisia s epizódami záchvatov, čo môže vytvoriť cyklus emočného jedenia

    meniace sa hladiny kortizolu v reakcii na stres, čo vedie k zvýšenej chuti do jedla

restaurace

 
Ako zastaviť emocionálne stravovanie?

Emocionálny hlad nie je ľahko potlačiteľný jedením. Zatiaľ čo naplnenie môže v tejto chvíli fungovať, jesť kvôli negatívnym emóciám často zanecháva v ľuďoch ešte horšiu náladu ako predtým. Tento cyklus zvyčajne neskončí, kým sa osoba nezačne zaoberať svojimi emocionálnymi potrebami www.ge-ip.sk/nezajedajte-problemy/ .

Nájdite iné spôsoby, ako sa vyrovnať so stresom

Objavovanie iného spôsobu riešenia negatívnych emócií je často prvým krokom k prekonaniu emocionálneho stravovania. To by mohlo znamenať písanie blogov, čítanie kníh alebo nájdenie niekoľkých minút, aby ste inak uvoľnili napätie.

Ohodnoťte příspěvek