Ako nabrať svalovú hmotu

Strava
Základný faktor celej tejto vedy ohľadom budovania svalov. Strava je základ môžete cvičiť akokoľvek tvrdo, dlho, intenzívne… Bez stravy sa výsledky nedostavia nikdy. Čo to znamená? Ak ste v objeme tak váš kalorický príjem musí byť vyšší ako váš kalorický denný výdaj. Povedzme že ste pracujúca osoba a váš kalorický denný výdaj je 2800 kalórií. Musíte prijať minimálne 3000 kalórií denne aby ste presiahli váš kalorický výdaj, tým pádom budete na váhe naberať. V diéte, teda pri spaľovaní to funguje naopak váš kalorický denný príjem musí byť nižší ako váš výdaj. To ale neznamená že si poviete, že sa nebudete normálne stravovať. V tomto prípade môžu prísť zdravotné problémy. Nesmieme zabúdať na bielkoviny, najdôležitejšou stavebnou látkou pre budovanie svalovej hmoty. Dospelý jedinec by mal prijať 1,5 až 2,5 g bielkovín na 1kg svojej telesnej váhy.

svalovec
 
Tréning
Ďalším faktorom je samotné cvičenie, alebo váš tréning. Zapamätajte si, že rozhoduje kvalita tréningu, nie kvantita. Znamená to že môžete mať aj 2 hodinové tréningy, ale bez správnej techniky pri cvikoch sa do vašich svaloch nedostane dostatočne množstvo krvi, aby sa vám sval napumpoval a potrhal. Ak ste začiatočník, zavolajte si niekoho skúsenejšieho kto vám vašu techniku napraví a budete pod jeho drobnohľadom. Dostatočný čas pre tréning je 1 hodina, a prestávky medzi sériami by nemali presahovať 1 minútu. Je to z toho dôvodu, aby sa sval neprestávala prekrvovať a aby ste nestratili napumpovanosť.

svaly
 
Spánok
Spite ako bábätká. Minimálne 8 hodín spánku by ste mali mať vo svojom dennom poriadku. Na každý tréning musíte byť maximálne pripravený a hlavne zregenerovaný. Zapamätajte si, že svaly nerastú keď cvičíte, ale keď spíte. Posledné jedlo ktoré pred spaním skonzumujete by malo obsahovať okrem bielkovín obsahovať kazeín. Je to látka ktorá dočasne spomalí tráviaci proces, tým pádom sa vám bielkoviny budú dostávať do tela po celý čas vášho spánku.

5.0
01